Fakty Press

Wiadomości z kraju i ze świata

#SzczepimySię; Już wiadomo, ile kosztowała promocja szczepionek

Co najmniej 25 mln zł przeznaczono na kampanię informacyjną #SzczepimySię – wynika z danych opublikowanych przez Centrum Informacyjne Rządu.

Widziałem skutki takiej choroby jak polio, a już jej nie ma. W momencie, kiedy zaszczepi się większość populacji, koronawirus zniknie – mówi Cezary Pazura, który jest ambasadorem kampanii i promuje rzadowe informacje na temat szczepień przeciw COVID-19.

CIR przygotował wykaz umów dotyczących działań reklamowych związanych z akcją. Znajdują się na niej 24 podmioty. CIR jednak nie podał kwoty umowy w przypadku jednego z nich – TVP.

Za samą produkcję spotów i sesję zdjęciową promującą szczepienia rząd zapłacił 1,78 mln zł. Zamówienie trafiło do firmy Production Services Poland należącej do Grupy ATM.

Najwyższą wartość – 4,98 mln zł – ma umowa z agencją reklamy internetowej Interprima na zakup reklam na Facebooku, Twitterze, Instagramie, YouTube, Google i LinkedIn.

Emisja reklam w mediach należących do Grupy RMF zapłacono 3 mln zł, a Polsat Media 2,57 mln zł. Polskie Radio zarobiło 1,5 mln zł, Time SA 1,3 mln zł. Co ciekawe, przy umowie z TVP nie przedstawiono kwoty, ale nieoficjalne ustalenia mówią o kwocie 1 mln zł.

Wśród beneficjentów kampanii znalazły się: Fratria (400 tys. zł), Fundacja Lux Veritatis (400 tys. zł), Niezależne Wydawnictwo Polskie (200 tys. zł), Telewizja Republika (200 tys. zł), Fundacja Instytut Nowych Mediów (100 tys. zł). Dla porównania umowa z Wirtualną Polską opiewała na 200 tys. zł.

Na promocji szczepień zarobiła także Poczta Polska, która za dostarczenie 14,8 mln ulotek, otrzymała 3,11 mln zł. Ulotki za 1,77 mln zł wydrukowała firma Prografix.

Za kampanię billboardową rząd zapłacił 1,86 mln zł. Środki rozdzielono pomiędzy sześć firm.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *