Fakty Press

Wiadomości z kraju i ze świata

Całkowicie nowe 911 Dakar może być najbardziej szaloną rzeczą, jaką Porsche kiedykolwiek wypuściło

Porsche 911 Dakar oficjalnie zadebiutowało i nie przypomina niczego, co kiedykolwiek wypuściła niemiecka marka .

Terenowe Porsche wzięło swoją nazwę od Rajdu Paryż-Dakar w 1984 roku, kiedy to Porsche wygrało tę imprezę w RS/SC 4×4.

18 listopada miało swoją światową premierę na Los Angeles Auto Show.

Zacznijmy od jego wyglądu.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest dach, który jest wyposażony w namiot dachowy i kosz, który można wykorzystać na kanistry i części zamienne.

Posiada również widoczne gniazdo 12 V do podłączenia reflektorów bagażnika dachowego.

A bagażnik dachowy jest legalny, ponieważ może pomieścić 42 kg.

Co więcej, samochód ma stały tylny spojler i czerwone aluminiowe zaczepy holownicze zarówno z przodu, jak iz tyłu.

Więc ilu ich będzie?

Ekskluzywny model jest ograniczony do zaledwie 2500 sztuk, więc jeśli chcesz go kupić, musisz się pospieszyć.

Cena Porsche 911 Dakar

Ceny Porsche 911 Dakar zaczynają się od 222 000 dolarów, ale rosną wraz z opcjonalnymi dodatkami.

Innym zauważalnym szczegółem w Dakarze jest prześwit, który Porsche podniosło o 50 mm wyżej niż Carrera.

Przód i tył można również podnieść o kolejne 30 milimetrów za pomocą standardowego układu podnoszenia.

To „wysokie” ustawienie podnośnika jest idealne na szczególnie ambitne przygody w terenie.

Niemiecka marka twierdzi, że jej prześwit i kąt nachylenia faktycznie dorównują prześwitowi konwencjonalnych SUV-ów.

Sportowy, terenowy wygląd uzupełniają specjalnie opracowane opony Pirelli Scorpion All Terrain Plus.

Wydajność i układ napędowy

Marka twierdzi, że nowe Porsche 911 Dakar jest równie dynamiczne na piasku i luźnych nawierzchniach, jak na północnej pętli toru Nürburgring.

Sześciocylindrowy silnik z podwójnym turbodoładowaniem rozwija moc 473 KM.

Sportowy samochód terenowy rozpędza się do 100 km/h w 3,4 sekundy.

A dzięki oponom terenowym prędkość maksymalna została ograniczona do 240 km/h, ale nie ma co kręcić nosem.

Porsche twierdzi, że zapewniło maksymalne osiągi w terenie dzięki dwóm nowym trybom jazdy, trybowi Rallye i trybowi Offroad.

Tryb Rallye ma napęd na wszystkie koła skierowany na tył i jest przeznaczony do jazdy po luźnych i nierównych nawierzchniach.

Tymczasem tryb Offroad – który aktywuje wysoki prześwit – został zaprojektowany z myślą o maksymalnej przyczepności.

Porsche zastosowało również lekkie szkło i lekki akumulator, aby obniżyć wagę do zaledwie 1605 kg.

Zastosowano w nim również tę samą maskę z włókna węglowego, co w zorientowanym na tor 911 GT3.

Chronograf Porsche Design

Właściciele 911 Dakar otrzymają wyłączny dostęp do zamówienia Porsche Design Chronograph 1 pasującego do samochodu.

Porsche twierdzi, że został wykonany ze specjalnego ultra-odpornego na zarysowania i lekkiego węglika tytanu.

Nawet firma nie powiedziała zbyt wiele, musimy założyć, że będzie limitowana do 2500 sztuk – podobnie jak samochód.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *